Pages

Tuesday, April 17, 2012

meringue



saper penah makan kuih kat atas nie? lawakan bentuk dia. macam bawang pun ada.

aku penah la makan kuih nie. tapi time raya jer. tau jer la, bila tiba raya. seme benda yang tak penah kuor n tengok, akan ada peminatnya. sama cam kuih nie.
kat area kl maybe kuih nie dah jadi trend, tapi kat area umah aku, kuih nie masih menjadi persoalan. kui kui kui... bila letak atas meja, jiran-jiran yang datang semuanya berpandangan n tak jadi nak makan. last-last kami adik beradik yang memperabihkannya.

bila akak aku bawa balik. kami adik beradik dah ko-pandang-aku-aku-pandang-ko. memang tak tau nk buat apa. tak penah makan la katakan.
sekali ngap. ok jugak kuih nie. masuk mulut n terus cair. tak yah kunyah dah. boleh cair macam coklat m&m. suke suke...
sebiji, lepas tue sebiji lagi, sebiji lagi. tak sedar dah habis 1 balang.

godek kat tenet. dapat la resepi dia. senang jer cara nya. memang dah pasang impian nak buat kuih nie suatu hari nanti.

senang ko kata? meh sini aku nak tunjuk...

abaikan kekurusan tangan itu.
ko tahu nie percubaan kali ke berapa? kali ke3. yesss kali ke3. fuhhh penat perah tenaga. ketiga-tiga percubaan adalah percubaan untuk membuat apam polkadot. nnnn ianya berhasil. vangga i tahu bila menjadi nie. rasa macam semua benda dah hilang beban. ayattt sarcastic betul la. :p

nak buat meringue nie kena putar mixer tue dengan kelajuan paling tinggi. n jangan pulak berhenti selagi ianya tak menjadi. kalau tak, nanti kuih tak cantik.



 

2 comments:

  1. xpnh jumpa la pulak kuih ni.. kira saya satu geng dgn org kg awk lah..hehhe

    ReplyDelete
  2. tue la. kita nie satu negeri rupanya. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.