Pages

Thursday, July 5, 2012

bangga?

ehsan cik google

one of my frenz cerita kat aku pasal kisah nie. dia baca dari mana entah. aku pun luper. tapi pertanyaan dia tue buat aku terfikir banyak kali. korang pulak macamana? macam aku ker?

kisah pasal wartawan interview ramai orang. dari bawahan sampai la atasan. simple question, 'apa yang awak bangga dengan berdiri megahnya klcc di negara sendiri?'

pihak atasan : saya yang memperkenalkan ia ke mata dunia.
penjual : barang saya terkenal.
arkitek : saya yang design bangunan nie.
jurubahan : saya yang pastikan bahan berkualiti jer disupply.
pekerja : saya yang bertungkus lumus menyiapkan bangunan itu.
pelancong : saya boleh mengetahui pasal malaysia dengan lebih lanjut.
penduduk : saya bangga dengan pencapaian negara saya.

ada banyak lagi la dia beritahu saya pasal kisah klcc nie. last-last dia tanya saya pulak, apa teladan yang awak dapat dari cerita nie? aku dah blur nak jawab apa. sebab tengah syok dengar cerita, kena pulak jawab soklan. macam kena hentam batu besar sebab tak focus time ceramah.

aku : semua orang ada kepentingan masing-masing.
dia : betul tue. think positive dalam setiap apa yang kita buat.

okkk... aku amat terasa dengan statement ko apam balik. :(

p/s: cerita ini bukan untuk memburukkan mana-mana pihak. saya cuma ingin berkongsi sesuatu dengan korang semua. :) kepada yang terasa, saya minta maaf terlebih dahulu.


 

1 comment:

  1. adeh..penah kene gitu...terus tersirap darah..xtau sbb malu ke marah..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.