Pages

Friday, September 23, 2011

pasta?

pasta? apa tue? saya nak masak pasta ker? saya nak ajar korang masak pasta ker? ker saya nak ajak korang makan pasta? hermmm... apa yeee. semuanya salah. hehehe... =.=

pasta nie tajuk filem korean. entah camner entah saya boleh terlajak tengok citer nie. terlajak? ko nak kaki ker, ko nak tangan, ha? saya bukan terlajak tengok tapi saya scroll list citer kat maaduu n saya terjumpa tajuk nie. rasa macam beshhh n tengok. saya dah pernah tengok citer taiwan yang tajuk dia pun pasta. citer taiwan tue pun besh. semua citer besh. apa yang tak best pun tak tahu la.

citer nie memang besh. nak saya review? tak payah laaa. korang pergi tengok sendiri citer dia. lagi feel. lagi terangkat. dengar citer dari orang, apa kelasss... peringatan : jangan cari kat youtube, citer nie takder kat sana. kat sana cuma ada ost jer. :)

 kenapa saya tengok citer nie? sebab laki nie. hehehe. tak jelas?
.
.
.

 dah jelas dah kan? :')

1st time tengok yer berlakon dalam coffee prince. tapi yer bukan hero citer tue, so tak alert mana dengan lakonan yer. scroll maaduu n pilih citer nie. eh? macam kenal jer hero nie. pikir punya pikiiir. ooo pelakon coffee prince. terus i jatuh heart sama ini laki. i heart u laaa. ader sesaper nak pinangkan dia untuk i? jangan layan sama ini anak dara, yer tengah mengenyam tak hengat dunia. =.=

kenapa i suka dia? sebab lakonan dia macam real. boleh 'feel' dia punya lakonan. bukan nak kutuk pelakon malaysia. saper kata diorang tak bagus. diorang pun bagus jugak. tapi aku agak-fanantik dengan citer korea. akan diusahakan sampai dapat citer tue. sampaikan acik aku pernah kata, 'ko tengok citer nie tetiap malam, ko nak kahwen dengan diorang ker?' acik, kalau adik boleh kahwen dengan diorang, dah lama dah adik pergi pinang. tak payah tengok movie dah. ada depan mata terus. *wink*

satu pengajaran untuk aku from this movie. jangan pikir semua lelaki sama dalam menunjukkan kasih sayang diorang. perangai lain, konpem cara diorang pun lain. ada yang romantik, ada yang tak terjangkau dek akal. 0.0 ko dapat boyfriend camnie, camnie la perangai dia. ko dapat boyfriend type c, type c la perangai dia.

masa mula tengok, memang aku asyik booo jer laki nie. apsal ko buat camnie, bukan ker sepatutnya ko buat camtue. :(  lama-lama usha, baru paham. -.- tak semua lelaki boleh lahirkan apa yang diorang rasa sama macam kita nak. pemahaman sama tapi cara menzahirkan itu yang berbeza.

kalau sekarang nie, ko duk pikir nak terima lamaran lelaki yang bagi bunga 144 kuntum roses + candle light dinner. rentikanlah pemikiran itu. nak pikir boleh, tapi jangan terlalu mengharap. takut nanti bila dah jatuh, tak boleh bangun. time tue lagi naya. takder sapa boleh tolong, diri sendiri tanggung. bukan kata tak boleh pikir langsung. bolehhh.  untuk berimpian itu boleh, untuk mencari lelaki yang 100% macam ko nak, pun bolehhh. tapi kalau ada apa-apa lepas nie, tanggung sendiri. jangan nak tuding jari kat sesiapa.

lagipun mana tahu cara lamaran laki kita nanti boleh buat kita senyum lebar time tua. citer kat anak-cucu dengan bangga. sampaikan anak-cucu pulak berangan nak laki macam kiter punyer. kenangan tue hanya sekali jer. hargailah ia. ewahhh, pesanan penaja dari aku.com. sekian.

#dearfuturehusband saya tunggu awak datang pinang. :) jangan tunggu lama, nanti dikebas orang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.