Pages

Monday, January 24, 2011

cara rompak zaman sekarang.

zaman sekarang nie zaman yang penuh dengan pancaroba kan? nak pergi mana-mana pun takut. *aku ler tue.* series la weiiii. aku nak pergi kedai yang hujung kampung tue pun takut. even time tue pukul 8 malam. macam lahabau jer orang zaman sekarang. takder sivik ker aper?

kat kampung aku nie, dah ader perompak guna kekdah baru. aku pun naik seram nak duk rumah nie. dah la aku dengan mum jer kat rumah nie. time cuti, baru ler aku rasa aman-damai-selamat sikit duk rumah nie. kalau tak... memang aku akan pandang-jeling jer kat tingkap-pintu tue. memang tak aman-tenang la tido aku memalam.

macam nie yer kekdah nyer. jangan pulak korang pergi amalkan. tak elok kkk.

perompak akan bagi salam. *nampak macam baik jer kan.* tetibaaa... kalau tuan rumah takder, teruihhh kebas ape yang aderrrr. kalau boleh ubat gigi pun, ubat gigi yer baham. nak wat per la dengan ubat gigi tue.

macam dah kemaruk jer orang zaman sekarang nie. sampaikan bende yang tak penting pun, ko nak jugak. kalau ubat gigi tue jenis emas-berlian tue, logik la ko nak kebas tue, logik la jugak.. iniii...

kalau tuan rumah tue kuor time bagi salam tue. yer akan kata la, yer nak jumpa someone tapi padahal nan adooo. yer kata la, yer nak jumpa ahmad ker, timah ker, pakmat ker. kalau yang kuor tue, nenek tua. lagi la kooo... tetiba jer nenek tue dah kena ikat la, itu la, ini la. anak-anak muder zaman sekarang nie memang takder adab langsung ker? tak belajar adab ker aper budak nie? aishhh...

nie pulak citer aku. bebenor okkk. takder nyer menipu.

malam tue, lebih kurang pukul 12 tengah malam. aku n my mum jer yang ader kat rumah. mum kejutkan aku. katanyer ader yang bagi salam tapi sebab aku mengantuk-tahap-gaban, aku wat booo layan jer. esoknyer aku tanya my mum. katanyer memang betul. aku ingatkan mimpi jer. sekali kooo... betul rupenyer. terkejut aku.

mak sedara aku pun bagitahu ler. tue ler taktik orang zaman sekarang. memang dahsyattt. aku pun tak terpikir nak wat cenggitu.

katakanlah malam tue aku terbangun. agak-agak nyer aper yang akan terjadi? entah-entah kuor suratkabor muka depan nie. ishhh... memang menyeramkan.

tue la... pompuan memang kena ader pelindung. kalau ko ader black-belt *ye ker perkataan nie?* pun kira ok la dari takder langsung kan.

bile dengar jer aper yang mak saudara aku tue cakap, teruih aku pergi youtube n cari video taekwondo. haha... :)) takut kooo.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.