Pages

Friday, January 14, 2011

insurans kenderaan....

korang ader kete @ moto kan. kalau tak der tue, macam tak logik jer. kenderaan adalah sama penting dengan duit sekarang nie, uols tau dop?

kalau korang pergi jejak lrt ke, ktm ker, monorail ker, ataupun cab ker, korang kena bayor jugak kan. lainla kalau tempat yang korang nak pergi tue, memang sebelah lrt tue jekkk. maybe la 1st choice korang akan pilih lrt. yer dop? tak kuasa nyer nak naik kete n harung jammed itu hanya kerana semata-mata aku-ader-kete. huargh huargh huargh...

berbalik kepada topik kite tadi iaitu insurans. hahaha... *macam mengajo pulak aku nie.*

insurans nie ader banyak. insurans nyawa, kenderaan, rumah n etc etc etc. sekarang nie aku nak cakap pasal insurans kenderaan jerrr. maknanyer kete + moto + etc etc etc. mana-mana yang korang rasa boleh bawa korang ke mana saja korang nak pergi laaa. jangan pulak korang pergi tanya aku pasal insurans lrt ke, monorail ker, feri ker. memang yang tue, aku memang surrenderrr dari awal lagi la.

roadtax dah hampir tamat tempoh? roadtax dah hampir setahun dah tamat? boleh... boleh... sila email jer kat aku soalan yer. n aku akan cuba menjawabnyer. email ke sini tau red_suemin@yahoo.com.
tepon? tarak boleh. acik aku belum bagi publish lagi. nanti-nanti bila acik aku bagi, aku bagitahu kkk. ahakx. *macam la adik yer nie glamer kalahkan siti pulak.*

kalau ko tak nak aku wat insurans, pun takper. ko just nak tahu berapa budget yang ko kena simpan untuk next insurans, pun boleh email jugak. yer la, sekarang nie kan harga seme barang dah naik. even bawang pun dah naik 2-3 kali ganda. aduih...

tentang email nie, kalau lagi senang ko scan jer insurans ko yang lepas ataupun ko scan jer geran kenderaan korang tue. kalau ko terlebih rajin nak menaip ataupun ko takder keje nak wat. ko boleh la taip mende-alah nie n email ke aku, ok.

biasanyer kalau wat insurans, aku akan minta nama, no ic, no enjin, no casis, alamat, tahun pembuatan, cubic capacity, market value kenderaan, no kenderaan, jenama kenderaan. paling penting ko kena kasi adalah nama, no ic n no kenderaan. kalau ko rasa nak email geran ke aku, make sure ko email depan n belakang tau. jangan pulak scan satu muka surat je. Memang ada la email lanjutan. tak cukup data maknanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.