Pages

Thursday, January 13, 2011

tudung pelangi

pernah tak ko tengok orang yang pakai tudung cenggini? ha! yang macam kat bawah nie la.

nie namanyer tudung pelangi. 

1st time ko, aku jumpe tudung yang kaler pelangi cenggini. *ke aku yang canggung? tak ikut fesyen nie?* lawa kannn. aku pun berkenan tapi bila memikirkan aku dah membeli sebatalion plastik beg kat tangan acik, terpaksa ler aku cancel impian ku.  mahunyer meroyan aku bulan depan sebab tak boleh cilok duit acik aku lagi. hehehe... :)

korang tahu dop aper yang spesel pasal tudung nie n aku lip-lap-lip-lap nak beli. *sambil kepala goyang kiri-kanan-24x.* nie ha!


ko perasan taj kalau beli tudung *tak kisah la tudung aper-aper pun.*, ko akan tengok kat hujung tudung tue. selalunyer penjahit akan guna benang yang sama untuk jahit hujung yer. paling-paling koman pun, penjahit akan kelim hujung yer.

TETAPI...
butik ini, tidak lah sebegitu yer. yer akan kelim hujung yer n jahit pulak sekali lagi untuk kekalkan benang yer. maknanyer, kalau ko basuh bebanyak kali pun, benang hujung yer, takder dah rosak ker, aper ker. atau aper jerlah. yang boleh jadi alasan untuk ko guna bebanyak kali TAK NAK GUNA lagi tudung tue.

butik nie, yer akan jahit guna 3 benang. cuba ko check hujung tudung yang korang beli tue. ader berapa jahitan n warna aperkah benang itu? *marah : pergi tengok sekarang jugakkk!* benang pulak, yer akan guna benang yang berlainan warna. maknanyer kalau tudung korang kaler putih. yer tak kan guna benang kaler putih sajorrrkkk. nehi nehi... yillek yillek k. yer akan guna dua warna yang berlainan n satu lagi warna tudung korang. boleh la lepas tue, korang berbangga dengan kengkawan korang. lawakan tudung aku. *sambil loncat tinggi-tinggi.*

2 comments:

  1. Salam.. thanks ziarah my blog... blog sye tu mmg kelam2 sket.. hehe..
    dah tinggal dah link kt bwh tu.. org first agi tu.. huhuhu
    dan juge dah follow blog awk.. so phm2 la ye... hehehe
    upenyer awk ade dlm friendlist FB sye.. just tak perasaan...
    btw thanks ye...

    ReplyDelete
  2. tue la...
    saya tau awk nyer blog pn dr fb gak..
    hehehe
    thanx b my follower...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.