Pages

Wednesday, January 12, 2011

cenderahati

mesti korang selalu pergi kenduri n mula la duk usha aper yang tuan rumah bagi kannn. kalau mantop sikit cenderahatinyer, mula la korang puji tuan rumah tue. hebatnyer majlis rumah nie, memang superb la cenderahati yer. berbaloi aku datang, even jauh. kalau yang kureng sikit cenderahatinyer, mula la korang. aper nie, nampak majlis dah grand tapi cenderahati yer biasa-biasa jer. diulangi BIASA-BIASA JERRKKK! *hampeh betul la.*

aper perasaan korang sebagai tuan rumah bila dapat kata-kata ITU? yang pertama, maybe la tuan rumah akan tersenyum sepanjang majlis. yer la... orang duk puji majlis kiter, takkan la ko pergi masam muka pulak. aper kesss... kalau dapat yang kedua tueee. eee orang nie. aku minta ko datang sini sebab nak rai majlis aku. yang ko pergi kondem majlis aku nie apsal? majlis aku, ikut suka hati aku la. *emo pulak :) * ko nak majlis grand-grand, pergi wat majlis sendiri laaa.

oleh ituuu, untuk mengelakkan korang dapat yang KEDUA itu, maka aku nak la sarankan korang sesuatu...

jeng jeng jeng...

jeng jeng...

jeng...

tadaaa...


cantikkan.
yer jugak boleh jadi camnie. macam kat bawah la.



aku pernah bagi kat kawan aku cenderahati nie sempena perkahwinan yer. nnn ramai yang memuji. diulang MEMUJIII, n bukannyer 'memuji' mengutuk. kawan aku pun dah berkenan benda alah nie n request untuk majlis adik yer pulak. 
material : 100% reben.
 ko boleh letak telur @ gula-gula kat dalam yer.

nak tahu aku beli dari mana? dari butik sue-ada. kan aku dah bagitahu korang, butik nie ader macam-macam bende. just ko kena pandai pilih jer. warna pun ko boleh request. nak kaler gold + kuning, gold + putih. up to u, bebeh. janji siap on time. senang jer kan.

dengan benda alah nie, ko tak payah dah nak sengkang mata hanya kerana nak siapkan cenderahati yang ribu-riban tue. jimat pun jimat. rm 1.50 jer satu tue. tak mahal pun. kalau ko wat sendiri n ader anak kecil + besar yang asyik sangat duk mengulit sebelah ko n sekejap-sekejap, "bu, nak gula-gula satu." lepas tue, berbunyi pulak, "adik dapat gula-gula, kenapa pulak abang tak dapat?" geram kan. dah ler budget cukup-cukup jer, lepas satu-satu kena kebas. naik angin ler orang yang membuatnyer. dop gitu ker?

ader lagi satu nie, memang 100% daripada kertas. aku tak try lagi yang nie cox yang nie baru jer butik nie wat promosi. harga yer pun sama jer dengan reben tadi. kalau campur dengan gula-gula + puding + choclair, baru jer rm 2 satu. berbaloi kan. jimat pun jimat.

ko tak payah dah beratur panjang semata-mata kerana gula-gula. n ko tak payah duk sengkang mata hanya kerana cenderahati nie. daripada duk pikir cenderahati, ader la baiknyer ko pergi hias bilik pengantin. yer dop? berseri sikit bilik tue, dengan ko sekali seri naik. hehehe...

nie la cenderahati yang berasaskan paper tue. kalau ko tak nak letak gula-gula or telur, boleh jugak letak sapu tangan. hehehe...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.