Pages

Saturday, October 21, 2017

aktiviti selepas praktikal

tadi aku pergi la semula kat ofis tue sebab nak ambil sijil praktikal. dengan sijil nie, boleh la kite tunjuk berlagak sikit kat orang yang kite nie dah tamat praktikal. siap ader sijil lagi uuu... yer juga boleh guna untuk di masa hadapan. aper ko ingattt, aku nie sesuki jer la pergi interprem kat opis tue. takder maknanyerrr. lagi baik aku interprem kat to'wan tue. ader jugak pekdahnyerrr.

boleh pulak cik mat wat sesi solat kat surau yer. aku nie kan, kalau bab mengumpat memang bagi kat aku jer la. dah tak der dah, yang nak gelaran nie. konpemnyerrr... memang takder orang lain yang boleh challenge la kalau bab mengumpat nie. aku jer la pemenang every session.

sekarang nie sesi mengumpat cik mat. *minta-minta la yer tak tengok blog aku nie. kalau tak memang naya la aku jawabnyer.* kalau tak silap aku, dah ader yang jadi informer untuk cik mat kat ofis tue. memang naya la aku jawabnyer.
tunggu jer laaa surat keumpatan sampai kat rumah aku nieee.

alkisahnyer... aku jadi la jugak pergi ker sesi solat tue. ader la minah nie memang tak pergie langsung, dengan alasan tak boleh solat. aku dah malas nak kata apala, coz aku kenal minah nie. yer memang cenggitu. dari zaman duk opis lagi, yer memang cenggitu. cuba la kalau ko ajak yer pergi makan, dang-dang tue jugak yer minta permission dengan bos. kui kui kui...

nie la gambor yang aku sempat di-ambil masa pergi kem solat tue. tak banyak mana pun. kata nyer aku nie pemalu. *pemalu ker?* yang nak kelakar nyer. aku yang solat tunggang terbalik nie, boleh pulak budak-budak tue panggil aku 'ustazah.' hua.. hua.. hua... kalau tahu dek to'wan tue, entah apa lah pulak yang yer fikir pasal aku. agaknyer yer duk gelak guling-guling ketawa sakan. entah-entah sampai sekarang duk teringat tang tue jer.

nampak tak aku yang hujung tue. tak tahu la saper yang perasan aku kat sana. kalau nampak jugak, memang mata orang tue molek tahap cipan la. kalah mata 4 aku nie.

yang baju merah nie la pakwe orang yang aku bengang tue. dah boleh agak kan saper minah tue. kui kui kui...

apa-apa pun memang kem nie boleh wat aku jadi insan yang mulia la. walaupun tak seberapa mana, tapi boleh la wat aku tambah ilmu yang berkurangan kat dada tue. katanyer bukan pandai mana kan. sembahyang pun tunggang terbalik. adoi la... camner la nak jadi bini orang kalau perangai macam hampeh jer nie kannn... jadi mak orang lagi la hampehhh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.