Pages

Saturday, October 21, 2017

Rayaku

rayer tahun nie memang menyahdukan. dahlah tak tahu masak ape, kuih pun main tunjuk jer. nor wat balik kuih kecil besar gedabak. kalau ader gambor yer nanti aku tunjuk k. luper la sama ader aku ader ambil gambor ke tak.

kak ngah, macam bese ler. memang banyak yang yer wat balik. kuih tart nenas, batang burok sabah, kek lapis sarawak, popia pun yer beli jugak. tapi ader ler kuih yang wat.

akhirnyerrr, ader jugak kuih buatan sendiri. macam bese ler kuihnyer, almond london n dahlia. yang almond london tue aderlah part yang paling seronok sekali wat.

nak tahu kenapa? meh ler ambe bagitahu. *bersiap sedia la aku nak kena layanzzz hempuk dengan korang + achik kan.*
sebabnyer aderlah. adunan nyer aderlah yang dah siap. diulang 'siap'. just tambah telur jer n mentega. senang kan kerje ku. ko tak payah la duk pikir nak guna penimbang hijau yang kurun entah keberapa tueee. *zaman lama tue.*

keje ku tak lain tak bukan, aderlah mengadun. senang jer tue. putar mesin then siap! itu sebenornyer keje yang paling malas sekali aku wat. hahahahaha!!! *menambahkan lemak-kan aku nie di kala pose nie. :)*

adunan tue kak ngah beli kat kedai kat Kuala Lumpur ler, mane lagi. yer kan memang suka try bende-bende cenggitu.

tengok ler tudung yang yer wat balik, bukannyer aku pakai pergi kerje pun. just pakai untuk menyenangkan kerje aku jer. aku malas nak gosok, maka tudung ituler yang jadi mangsanyer. jangan marah yer kakak ku. kite kan kena ceria sentiasa. peaceee... satu lagi di kala orang mari rumah, tak menyempat-nyempat nak masuk rumah aku. maka siap-sedia la ko tudung. akan ku saut dirimu ke kepalaku.

adunan tue macam muroh ler. seplastik adunan tue boleh ler dapat 100 - 150 biji. kalau ko wat kecil2, lagi ler untung... camner ler orang zaman sekarang xnak jual kuih raya, tengok ler kedai tue. modal wat kuih baru jer berapa hinggit... untung yer, jangan dikata kooo... melambak2. entah2 berkali2 ganda. mana kite tau kan. pekedai tue, kate ler yer dapat untung sikit,
padahaiii...
berlambok2 duit dalam poket... kite jer yang duk pikir takat mana kita kuor duit... huhuhuhu... si pekedai tue, mari ler ambil barang di kedai kuuu... murah sajork...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.