Pages

Saturday, October 21, 2017

Iswak - taiwan drama

entry nie memang spesel untuk citer iswak. nie la gambor yang aku boleh google.

tengok tak cara zhi shu tengok xiang qin. itu le caranyer kalau yer ader problem n need supporter. itu juga caranyer kalau yer nak kiss xiang qin. tengok tak gambo sensored kat tengah tue. tue la cara zhi shu peluk xiang qin. rasa aman n selamat kannn... *abaikan sensored tue. 18sx tue. aishhh...*

tengok gambor sudahhh. beshhh kan kalau kite tengok bintang memalam dengan hubby kesayangannn.

 masa zhi shu kena pergi hantor kat hospital matsu. rambut yer comei kannn. admire kejap laki rambut cenggitu.

comel kan cincin ituuu. mahu ribu-riban regenyer.

handsome kan zhi shu nieee. ku tergoda terpesonaaa. ewahhh... dush dush dush... mataku!!!

 handsome kan zhi shu nieee. kepercayaan orang taiwan. kalau kite pergi dengan pakwe @ suami kat bukit nie, kite bawa padlock n lock kat tempat disediakan. maka cinta kita takkan terlerai. kalau ader angin taufan yang boleh buka lock kite tue, maknanyer cinta kite tak kuat n mudah rapuh. sekiannn... tepuk tepuk tepuk... aku bagi explanation nie.

gambor zhi shu kiss cermin tue ader lah masa zhi shu rindu ke xiang qin. time nie gotong royong bersih rumah, n zhi shu kiss xiang qin kat cermin. al-maklum la diorang bersih kat tempat yang dipisahkan oleh cermin. *ader lagu pasal scene nie. nanti aku bagitahu k.*

 tengok tak cara zhi shu hold xiang qin time diorang tidor. xiang qin takut gelap n zhi shu pulak tak boleh cerah. tapi zhi shu tolerate dengan xiang qin. tidor kena buka lampu. titikkk. kalau tak, zhi shu memang tak boleh tidor sebab gabra duk pikir pasal xiang qin. mana la tahu kot-kot tengah malam xiang qin bangun n jatuh ke ape ke. penyelesaian yer. buka la lampu everyyy night.


zhi shu time diorang kahwin. kena pakai baju pompuan sebab masa try baju pengantin, untuk mengelakkan nervous xiang qin, yu shu *adik yu shu* telah menceritakan sesuatu kepad yer. 
ianya adalah : 

jeng.... jeng... jeng....
1. zhi shu kiss xiang qin masa diorang jaga yu shu kat hospital.
2. masa bebudak dulu disebabkan mak zhi shu nak sangat anak pompuan. mak yer telah membelikan hampir kesemenyer baju pompuan n memaksa zhi shu memakainyer. huargh huarg huargh... *gelak kureng asammm.*

nie la baju yang dipakai oleh xiang qin n zhi shu masa diorang wat majlis kahwin.  agak-agak ko kan, boleh tak kalau aku nak pakai cenggini time kahwin nanti.  aperkah yang akan terjadi? sama ada aku kena bambu dengan laki aku @ mak mertua aku atau yang paling dahsyat... dengan my mum.

citer nie kisah benor sebenarnyer. ader genius yang kahwin dengan pompuan dumb.  agak-agak ko kan, kalau aku cari laki cenggini, adakah aku akan berjumpa dengan lelaki seperti zhi shu. aku nak sangat laki seperti zhi shu sebab :
1. yer boleh peluk aku. *gatainyer.*
2. yer boleh tenangkan hati aku. *amankannn.*
3. cara yer peluk aku, jaga aku, penuh dengan humble + gentle. beshhh...
4. cara yer express kasih sayang yer, boleh wat aku terharuuu. sob sob sob...

ya allah,
ko ketemukanlah aku dengan lelaki yang boleh wat aku tenang di kendian hari, menjaga aku dengan penuh kasih sayang, menunjukkan jalan Mu kepadaku,
ya allah,
aku memohon kepadamu, ketemukanlah kami,
aminnn...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.