Pages

Saturday, October 21, 2017

semangat untuk diriku

aku kena tulis biodata diri untuk AIS. *macam bebudak pulak aku rasa.* malas betul la kalau bab biodata nie. zaman sekolah dulu, cuba ko tanya aku nie 'aper yang ada dalam biodata yer'.

nie jawapan yer : nama, alamat, dob n no tepon. siap. senang jer kan. jimat masa, jimat kertas.
siap kena tulis motto hidup lagi. haritue pergi rumah sewa zihah n yer duk mencari motto. aku tumpang la sekaki. boleh la jugak aper yang mem tu nak, walaupun motto tue tak sama dengan aper yang aku apply kat diri ini. memalukan betuiii. entah aper yang aku apply selama nie, aku pun tak tahu la. ish ish ish...

yang aku letak kat motto aku tue, Sun Tzu punyer.

know who u are, 
u can win all the battle

memang betui pun, aku kena tahu saper diri aku, lepas tue baru la aku boleh adjust aper yang patut di adjust. kalau taknak adjust aper, ketuk kapla ko n cakap 'ko nie dah prfect 100% ker, sampai tak nak tukor aper-aper walaupun orang tue duk gelabah kat ko cakap ko nie camtue la, camnie la, itu la, ini la. bla bla bla...'

ader lagi la pedoman hidup yang aku nak kongsi dengan pembaca yang meh membaca blog aku nie. cikit banyak kebenor kan followers aku.

"kebaikan yang tersembunyi disebalik sesuatu yang anda benci kadang-kadang lebih banyak daripada yang sesuatu yang anda sukai, 
kerana anda tidak mengetahui akibat yang akan terjadi. 
banyak kenikmatan yang tersembunyi dalam kesukaran dan banyak kebaikan yang tersembunyi di sebalik keburukan."

aku rasa benda nie memang betul. saper la yang boleh tahu manusia itu menipu bila kita tak tahu perangai yer. kita pun tak tahu yang manusia itu menipu. kita tengok yer macam baik jer, tapi yang sebenarnya yer tue menipu. macam hampeh kan orang cenggitu.

aku memang suka 1st judge. saper yang pernah terkena dengan aku, tahu la. kalau aku ader bad jugde pasal budak tue, memang naya la yer. aku memang susah sikit nak adjust benda tue bagi good. kena tengok lama-lama baru boleh adjust. *tuepun, duk fikir lagi budak nie jahattt sebenornyerrr.* kalau aku ader good impression pasal yer, nak tukor ker bad impression memang senang. sesenang petik jari. aku dengar jer pasal yer yang bad sikit, terus tertukor judge aku.

sebegitulah aku, insan yang masih mencari impian hidup. apatah lagi kawan aku kata, aku ader expression muka yang terlampau. kalau sedih, aku memang tak boleh tipu, muka aku memang akan tunjuk muka sedih. kalau muka bersinar tue, tahu ler aper maknanyer. time tue, ko minta aku terjun bangunan, agaknyer aku sanggup kottt.

pedoman yang kedua aku nak kongsi nie lebih kepada aku punyer impian.

find a guy who called u beautiful instead of hot,
who call u back when u hang up with him,
who will lie under the stars and listen to ur heartbeat,
or will stay awake just to watch u sleep,
wait for a boy who kisses ur forehead,
who want to show u off to the world when u are in meets,
who hold your hands in front of his friends,
who think u are just as pretty without make up on,
one who is constantly reminding u of how much he cares and how lucky he is to have u,
the one who turns to his friends and say 
that's her" :)

aku nak cari lelaki yang camnie la. bukan lelaki yang berpura-pura mencintai aku kerana simpati. memang menyedihkan kalau itu yang terjadi dalam hidup aku. lebih menyedihkan lagi bila sampai kahwin pun yer still lagi cenggitu. memang tak boleh wat aper-aper, nak tinggal rasa sayang coz dah kahwin, kalau tak tinggal macam menyeksa ye jer kan.

kalau boleh aku nak lelaki yang memang cinta aku dengan sepenuh hati yer. jangan la cinta kan aku sampai cemburu bute. kalau type yang nie pun, susoh jugak kan. hermmm hermmm... memang takkan pandang belakang lagi walaupun aku nie kurus, tak pandai masak, tak pandai wat segala-galanyer n yang paling penting aku nie tak sepandai yer.

ader tak lelaki yang cenggitu zaman sekarang nie? susah kan nak cari lelaki nieee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.