Pages

Saturday, October 21, 2017

Pengalaman itu mematangkan

1st time pergi rusila jalan kaki. selama nie pergi dengan motor. kalau takdop motor, aku rela tak pergi rusila tue. wat lenguh jer.  tapi pagi tadi telah memecahkan rekodku dengan jalan kaki.  masa pergi tue, mendung dah. tapi aku kuatkan jugak. otw balik, dah sampai separuh jalan, hujan pun turun. 

bila jalan kaki nie, teringat balik time bebudak dulu. kalau nak pergi rusila, kami kumpul ramai-ramai n jalan kaki jer pergi rusila. petang khamis tue bincang siap-siap dah, bende yang nak dibeli n pukul wape kena tunggu kat pantai. 

kalau time air pasang, kami wat bet, saper tak kena air laut, yer pemenang n orang kaloh kena bawa barang orang menang. biasanyer bila bet begitu, orang yang bawa barang paling banyak akan berusaha untuk tak kena air. *aku ler tue yang berusaha.*

tadi jugak la, aku tengok ketam berkeliaran kat gigi air tue.  lama dah aku tak tengok suasana cenggitu, rindu pulak. bila la dapat wat begitu lagi. bila pulak la, dapat kumpul reramai. nie dah besor seme, lagi la susah nak kumpul. kerje pun seme jauh. yang dekat, duk kelek anak jer.

malam nie last mek yah ader kat terengganu. malam nie yer naik bas pukul 10.30 malam pergi KL sebab pagi ahad tue, yer kena fly dah pergi jordan. rindu pulak.  tadi kami berdua jalan kaki pergi rumah ma.  1st time tueee... selama nie, naik motor jer. yer hantor aku sampai kat turun tubir. entah bila la aku boleh jumpe yer lagi. dah la yer tue balik time raya jer. tapi jangan risau. aku sokmo ym n yer pun banyak kali jugak call aku dari dinung. mak yer pun yer tak wat begitu. aku lagi klasik dari mak yer kot. boleh mengumpat + bodek dengan aku ler. yang lain, hampeh. :(

hari nie last tengok citer 'it started with a kiss'. bukan last pun kebenonyer, kalau aku nak tengok, aku buka jer. hehehehe... aku suka sangat tengok zhi shu peluk xiang qin. aku nak jugak laki aku peluk aku cenggitue, sebab dari pelukan tue aku tau :

1. aku selamat dari sebarang bencana. aku tahu aku boleh harapkan yer if something happen. aku boleh mengelak kalau ader bad happen. *yang good tue, aku ambil duluuu.*
2. rasa aman damai dalam pelukan yer. even kalau hati aku gundah pun, aku still boleh rasa aman bila yer peluk aku.

perkara ini telah terbukti bila... 
i dream that acik hug me tightly masa aku ader problem. aku pejam mata n rasa acik peluk aku n he said 'that's ok. u already do your best. don't blame yourself.' sape la yang nak peluk aku cenggitu. 

dari citer nie aku dapat pengajaran. jangan cari lelaki terlalu sempurna, takut yer makan diri @ merana di kendian hari. macam dalam citer nie, zhi shu terima seadanyer xiang qin sebab yer dapat peluk n tenteramkan xiang qin seadanyer.

nanti aku tunjuk gambor citer nie. best...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.