Pages

Saturday, October 21, 2017

Iswak - taiwan drama

lagi-lagi iswak, takder citer lain ke ko nak tengok? cukup-cukup la tue cik kecilll oiii. tak kemana nyer citer tue seme. boleh wat ko berkhayal jer punnn. bukannyer kenyang punnn.

nie la pergaduhan sejagat antara acik n aku pasal iswak bila aku minta yer beli cd ori. mahu terbeliak mata yer mendengarnyer. mujur la masa tue on9 jerrr, bukannyer face to face. kalau tak, mahunyer bernanah telinga ku mendengar amarahnyer. sori yer abang ku, adik mu nie dah kemaruk dengan iswak. ko layan jer la yer.

acik : ko nak aper dik? *dengan suara tensennyer.*

aku : cd ori iswak. acik nieee... *slang bile nak pujuk yer beli barang yang yer taknak.*
acik : iswak! tak habis lagi ke, dik oiii. bernanah dah telinga nie mendengar walid n umie cakap, adik duk mengadap lappy jer. rela tak makan, tak tidor, tak wat keje aper pun, duk mengadap jer lappy tue.

hati aku : mujur adik mu nie masih ingat Allah yang satu. kalau tak, conferm walid n umi suruh acik balik time tue jugak. lagi la mengamuk acik aku nie.

aku : alaaa, cik. iswak jer. beli cd yang dah low price tue. bukannyer mahal mana pun. tak sampai 100. kat lowyatt kan banyak.
acik : ...

last-last...

acik : betul ke nie, dik? tak takut dengan ugutan acik?
aku : ugutan? apa la sangat, cikkk. *konferm jerrr. kalau kena, aku la orang pertama yang lari masuk bilik dulu.*

hati aku : ala setakat kena cuci clumsy yer tue. aper la sangat. aku menganto la carwash. setakat kedai tue, kira on la. kalau nak suruh pergi market pun, adik on jer cik. boleh la aku mengelat beli makanan untuk aku sekali. hehehehe... tambah koleksi dapur aku. dah banyak dah yang berkureng nie.

acik : kalau minta adik bagitahu kat angah berapa pointer adik sem last nie, adik nak acik cari cd jugak ke? kalau takpun, acik minta ko pergi konvo tue pun, nak? adik nak acik beli jugak cd tue?
aku : ... *wink* *nak jer aku letak tepon tue.*

aish, acik nie. ader jer cadangan yer yang nak wat aku terasa hati + bengang. yer la, aku tahu la pointer aku nie tak berapa nak naik macam ko punyer. aku tahu la, aku nie ader hajat untuk taknak pergi konvo tue. aku tahu la, aku nie ader impian untuk taknak pergi tempat kita belajar dulu. aku tahu la... aku tahu la... acik, uwaaa... :(

tapi kannn bila pikir balik, ader jugak betulnyer apa acik aku tue kata. konferm ker, cd yang aku beli tue, aku jaga leklok. tengok la macam cd 'star teacher' n 'wonderful life'. duk terperam kat dalam laci tue jer. tak terpasang lagi dah. entah boleh tengok ke tak, aku pun tak tahu. beli jer pandai, guna nyer entah bila la.

ya Allah,
ko tunjukkanlah kepada hambamu ini lelaki yang boleh bimbing hamabamu ini ke jalan yang diredhai oleh-Mu, lelaki yang boleh membahagiakan aku, lelaki yang boleh menyenangkan aku, lelaki yang boleh terima aku dengan seadanyer.
amiiin...

kalau zhi shu ader kat malaysia nie, aku la pompuan pertama yang wat resume cinta n iklankan diri sendiri agar lelaki itu terima aku jadi wife dia. heavennyerrr. beshhh kan aku punyer impian. ko ader? ader?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.