Pages

Friday, September 13, 2013

tutorial back-up blog

**********************************************************
Aku tak tau sangat nak buat backup blog nie, hehehe.. boleh gitu?? tapi gatai gak nak buat tuto.. *kes tak tahu nak update apa la nie, harap maklum. La la la~

Jadik, aku jalan2 kat blog vp. Dia ada buat tuto pasal nie.. jadik, apa kataaaaaaaaaaaaaa kalau aku copy pastekan saja disini..

Ala, takyah mintak izin diaaaaa.. kami kan adik badik yang saling sayang menyayangi.. cubit peha vp, terasa sakit peha aku, =P ok itu tipuuuuuuuuu.. cubit peha vp, aku gelakkan aje.. sambil ejek padan muka.. muahahahaha..

Sudah menyimpang..

Ini backup blog menggunakan wordpress.. jadik sila la ko register dihttp://wordpress.com/

Wordpress nie blog jugak.. sama je cam blogspot..

Dah siap register, ini bentuk dashboard nye.. eeeee burok, hahaha..

Kalau rajin sila godek, kalau ala2 malas.. takyah godek..

Pastu kat sidebar belah kiri tu.. ko akan nampak button import kat bahagian tools.. pastu ko click je button import..

Then click plak button blogger...

Akan keluarla paparan ini.. pastu just click continue.. ia berlaku secara auto.. dan akan import segala mak nenek entry2 ko kat blogspot..

Siap sudah..

Tapi ada cara ke2.. cara ke2 ko just export dari blogspot nie jeeeeee.. pastu simpan dalam pc.. tapi better ko backup terus masuk dalam wordpress.. sebab semua gambar akan tersimpan dalam tu..

Ok, itu sahajaaaa...

Selamat Mencuba

note: minggu ni aje, 3 tuto aku kasik ko.. hahaha. Jangan putih mata sudahhhhhhhhhhh...
******************************************************************
credit and thanx to ceera.
aku kena buat ker nie? cam malas jer. boleh tak kalau aku tak buat?

ader jugak kepentingannyer. ko tak payah la duk berserabut segala bagai nak fikir mana nak cari ko punyer entry bila ader spam detection kat ko punyer blog kannn...

tetapi aku nie macam dah malas nak layan disebabkan oleh aku malas nak pergi kat wordpress.
sape yang nak lagi senang, ko boleh terus jer daftar dengan wordpress untuk buat blog. ko tak payah daftar dengan blogger lagi dah.

ader paham!
 
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.