Pages

Friday, September 13, 2013

tutorial linkwithin

aku cuma nak letak jer entry nie sebab aku malas nak open-up blog nie untuk reader even aku tau blog nie memang takder peminatnyer.

sajer jer nak letak entry nie. mana la tau kot-kot nanti aku nak jual baju ke, aper ke. kan senang. cari jer kat blog nie, segala bende tutorial nie ada. senang keje den. mesti jumpe jugak kan. lagipun takder la susah mana pun. just copy-paste jer dari blog ceera. kalau yer private kan blog, tue yang baru susahnyer.

kalau ko tak nak buat link untuk butik ker, ko buat la link untuk entry ko. takder nyer menyusahkan.

*******************************
Kalau uols jenis yang suka explore.. bila uols nampak something new kat blog seseorang.. Cuba uols carik link yang ada kat tempat yang berkaitan..

Aku bukak blog vp yo.. sebab blog aku memang aku tak bubuh mendalah tu. Semak!!!

So, click kan ke LinkWithin yang dibulat.. dan akan terussssss masuk ke website dia...

http://www.linkwithin.com/

Dah masuk tu, terus isikan form yang ado disitu...

Kalau uols privatekan blog.. verangan la nak dapatkan widget ini.. sebab dia terbuka kepada mereka yang publickan blog sajork..

Or mayb uols boleh publickan sekejap.. then amik widget, pastu privatekan balik.. yang tu ok kot, boleh aja...

Lepas tu click button install widget...

Akan kuarlah window ini..

Kalau banyak blog, boleh select a blog
Title jugak boleh ditukar..

Once ko dah click add widget. Akan automatic benda tu masuk ke dalam ur page elements...

Then drag kan ke bawah... dan save...

Sudah jadik..
Mudah kannnnnn...

*********************************
credit and thanz to ceera.

dah jadi dah aku buat linkwithin nie. itz sooo eziii. ko just ikut jer step yer n then siappp...

tapi satu jer aku nak kasi peringatan kat korang yer. bagi entry yang tak bergambo, memang yer akan kuor ayat jerrr. kalau yang bergambo, baru ler kuor gambo tue. ingat tueee!
 
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.