Pages

Friday, September 13, 2013

tutorial fanpage blog di facebook

*******************************
Kelas fan page katanya, hahahaha...
Takde la fan page sangat sebenarnya.. kira kategori sapa suka blog aku sila la like2. Nak tengok ramai ke tidak, begitu la kisahnya...

Ni kes blog yang takde followers, takpun readers takde acc gmail or bla bla bla... tapi nak jugak tengok eh berapa ramai kah yang like blog aku, begituuuuuu....

So begini caranya ye kawan2
Pertama ko harus ada FB acc
Kedua kena ada blog la.

Bila sudah ada dua2 ini, baru la boleh menjalankan operasi meletakkan fan page blog di fb...

Ok.. bukak akaun fb memasing. Lepas tu scroll bawah sekali.

Click kat advertising

Lepas tu pilih fb page.

Then click di create a page.

Pilih yang create Community page. Kalau ko artis, ko pilih la yang disebelah tu. Tapi artis ke ko? hahaha... But still can la kalau nak buat yang belah artis tu, takde sapa nak kisah. And kalau ko ada bisnes pun click di sebelah itu jugak. Ini cuma nak tunjuk macam mana nak buat je, tu yang aku saja test butik ceera disitu ye...

Ok dah dapat page like2 untuk blog ko..

Then Masukkan lah gambar bla bla bla segala.. semua dalam gets started.
Coding segala bagai pun dalam itu jugak.
Hok tu tak payah la aku tunjuk. Korang semua hebat tang fb. Pepandai la explore.

Bila dah dapat coding. Masuk balik ke blog. Pergi ke design - page elements - add a gadget - html/javascript. Pastekan coding, dan save....

Siap sudah...

lepas tu boleh heboh dah ada fb page yang like2, dan suruh la kawan2 untuk like if mereka like ko punye blog...

Selamat Mencuba

*********************************
credit and thanx to ceera.

aku tak apply pun lagi benda alah nie. nanti ler aku apply. lagipun aku ingat tak nak ler letak facebook aku kat blog nie. kalau kat blog butik tue ok jugak la kan. itu ke niat sebenar aku? abaikan. -.-
 
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.