Pages

Friday, September 13, 2013

tutorial status nuffnang

ko ingat tak kalau blog yang rerajin ko singgah tue n ader status kecil kat tepi blog diorang. biasanyer yer letak la aper-aper pun kat situ. meh sini kite belajar dengan ceera camner nak buat yer. lepas tue kite apply kat blog kite nie yer. adios... chaiyo...

*******************************
Ok, begini la.. meh aku ajar.. walhal nuffnang ada ajer ajar camne nak letak status tu kat blog. Tapi takpe, mayb korang kureng paham apa yang dibebelkan mereka.. biar aku bebel untuk sekian kalinye kat korang..

Mula2 signIn nuffnang.. dah masuk.. carik ini yeeeeeee...

Xchange yang aku bulatkan merah itu...
Kat situ ko click.. itu bukan saje2 untuk ko tengok atau perhiasan.. ia boleh diclick dengan satu jari sahaja..

Sudah click, kang akan masuk ke page yang lain...

Nak kasik mudah.. ko pastekan coding di bawah ini kat atas
Kat mana nak paste??? kat layout - editHTML
Pastu tekan ctrl-F taipkan
kat kotak find.. dah jumpa.. copy coding di bawah ini.. dan pastekan di atas

Dah siap paste, sila save macam biasa... setel bab itu..

Nanti ko refresh blog ko.. automatic akan kuar status kat sebelah kanan blog...
Kalau nak taip status.. semua dalam nuffnang...

Ko taip la apa ko nak taip.. macam ko buat status kat ym itu.. then click xchange..
Dia akan automatic tukar ko punye status.. tak perlu buat apa2 dah...

Agak2 nak pinky2 or bola2.. boleh tukar theme yang ada...
Click kat radiobutton.. then change theme.. itu pun akan otomotic tukar.. once ko dah pastekan coding ke dalam editHtml...

=P

Ok, setel..

********************************
credit and thanx to ceera.

jom kite menry pulak ke blog estrada nie yer. eh, bukan la. kite apply ke blog scintillate. kan kite register scintillate. kat estrada nie tak daftar lagi dengan nuffnang. nanti-nanti la yer.

aku tak boleh buat. katanyer aku nie bukan glitteri punye member. glitteri punyer member? aper tue? takper la. nanti-nanti la aku tengok balik tutorial nie. almaklum la, aku nie kan baru jer nak berjinak apply pasal nuffnang nie. tengok la, bila-bila aku rajin.

aku tau dah kenapa aku bukan glitteri member.
nie aderlah kerana aku zaman kanak rebina dolu kala, aku rajin bebeno klik kat adsense, padahal aku bukannyer tau pun adsense tue aper. just klik jer.

bila ader adsense nie, ko tak boleh jadi glitteri member bcoz nuffnang hanyer akan jadikan ko puyer glitteri member if ko tak register mana-mana blog ko dengan ads lain, hatta dengan google sekalipun. aku lening duk daftar dengan mangga. lagi la hampeh. :(
 
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.