Pages

Friday, September 13, 2013

tutorial link kat gambo

memang entry nie aku tau nak buat camner. *konfident kena tinggi maaa* tapi takut tersaloh letak ke aper ke kan, adalah baiknyer aku copy-paste semua bende dalam blog nie. sepanjang cuti nie, aku dah tau dah, nak buat aper dengan 3 blog aku nie. 3?

iyer kawan sekalian, aku ader 3 blog n tak tau aper kejadahnyer blog bebanyak tapi tak hapdate manerrr. ini lady, banyak tamak punya orang. :(

1. estrada - yang nie aku nak letak semua tutorial yang aku selalu try. biar berpinar mata ko dengan tutorial dari ceera and other bloggers. credit to ceera sebab rerajin beno nak buat tutorial untuk orang yang malas menggeledah google. *wink*

2. scintillate - yang nie aku nak buat untuk family aku jer. kalau ader yang tak puas hati dengan aku or segala yang berkaitan family aku, sila ko menjenguk laman blog nie yer.
kalau aku nak mengumpat some1 pun, aku akan mencoret di blog nie jugak.
nak tau tak, makna scintillate nie? kejap yer, aku google jap. maksudnyer zenit yang bercahaya. pada pandangan aku la. zenit nie cam bintang. macam bintang yang cahayanya berekor. faham ke idok korang nie? ke aku jer yang faham sensorang?

ko pernah tak tengok bintang memalam time bulan mengambang? time tue ko akan kata, "alangkah bagusnyer kalau aku dah kahwin. konfem aku berlantaikan pasir pantai, berbumbung kan awan." cewahhh kooo... tetiba jer ko dapat laki style memalam-duk-memerap-kat-umah. mula la ko, pukul 8 malam,dah lelari balik umah. huhuhu...

3. nurul iman - blog nie wujud time aku duk meroyan ke cik man. tapi takkan nak tutup hanya kerana cik man dah berpenghuni hati yer tue untuk orang lain. buat rugi aku jer. ader la baiknyer aku biar kan blog tue wujud. tengok sekarang nie. ader jugak kan kepentingan nyer.

maka wujudlah blog tue untuk menyimpan lelaki yang aku minat. macam sekarang nie la. blog nie wujud untuk zhi shu n xiang qin. jangan marah yer cik. tujuan aku letak xiang qin adalah kerana AKU TAK NAK ACIK GELEDAH BLOG AKU even aku tau, acik akan tetap geledah jugak, kalau yer nak kannn... jadi segala entry kat scintillate yang pasal zhi shu akan ditransfer ke sini dengan sepenuh hati. huargh huargh huargh... maka tak berpenghuni la zhi shu kat scintillate lagi.

adios scintillate, welkaming nurul iman.

******************************
Dimana bila ko click je gambar tu.. terus masuk page untuk semua cerita pasal kawin aku.. dan juga semua cerita pasal tunang aku. Tak diganggu oleh entry lain..

Begini ye kawan2...

Korang biasakan masukkan labels untuk setiap entry korang...
Jadik, ko masukkan labels yang unik skit dimana ko takkan gunakan untuk entry yang lain..

Contah label aku masukkan - AkuKawinWey

So, kang setiap entry kawin ko.. ko buh la labels yang sama...

Bila dah setel bab itu..

Ko pun nak buat shortcut macam aku dan letak kat sidebar..

Then pergi la layout - page elements - add a gadget - Picture


Kat picture, ko upload image terbaik yang ko ada.. pastu ko buh la link labels AkuKawinWey

Contoh:
http://c33ram00n.blogspot.com/search/label/AkuKawinWey

Dah buh link tu.. ko click save..

Selesai sudah.. so tiap kali ko click gambar kawin ko.. akan masuk la kat entry2 pasal kawin ko saja.. dan kawan2 ko pun senang nak carik and baca..

Ok, itu sahaja.. mudah kan...

**********************************
credit and thanx to ceera.

jom kite mencuba nyer. jom jom jom...

ok, aku takleh buat n aku dah fedap. apekata kalau kite biarkan dulu entry nie tak berbuat n kite try tutorial lain yer.
pemalas punyer orang nama suhada nie. :(

aku dah boleh buat. buat opening entry untuk aku sekali. kalau tak nak pun tak per. tapi ko buat OMBAKKK pun aku takbkisah kkk. :))

kalau yang tutorial nie, ko kena taip nama kat link tue bebetul. kalau tak, memang bende alah nie takkan link.
 
Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.