Pages

Monday, September 2, 2013

tutorial ym

aku rasa untuk tutorial kali nie, aku takyah wat revision pun takper kan. tapi last-last, untuk menyemakkan lagi blog aku nie. aku letak la jugak ym nie. almaklum la, aku tak tau nak letak aper lagi untuk blog nie.

tue lah padahnyer kalau ko ader 3 blog n kesemua blog nie pulak, takder entry khas yer. tak try lagi nie. baru nak try. lepas copy-paste cara yer kat entry nie, baru aku try k. jom copy and try sesama.

*******************************
Kali nie kita belajar, gi mana mau paparkan YM yang sedang online ataupun tidak. Dia secara auto.. if ko tengah online, di blog ko kang tunjuk la yang ko tengah online. Tapi kalau kat opis takleh online YM, hehehehe... fadanla mukaaaa, la la la~

Ini untuk menyenangkan readers2 uols untuk beramah mesra. Just click kat button, terus boleh chatting bersama2 dengan penuh ghairah dan bersemangat...

Ok, begini..

YOUR-YAHOO-MESSENGER-ID">
YOUR-YAHOO-MESSENGER-ID
&m=g&t=1" />
Amik coding2 di atas.. ko tepekkan je kat blog ko belah sidebar..

Kat mana nak tepek.. macam biasa la uols.. kalau segala mak nenek coding, kita masukkan kat dalam

Layout - page elements - add a gadget - html/javascript

So, dalam tu.. ko pastekan saje coding2 itu.. contohnye jadik begini yeeeeee...





Ini style2 yang ada untuk ko tepekkan kat blog.. nampak tak aku merahkan perkataan t=1 tu.. haaaaa, yang belah sinun ko boleh tukar.. kalau rasa nak cool skit ada berapi2.. ko tukar la jadik t=8

Dah siap, ko save then tengok ler hasilnye..

*******************************
credit and thanx to ceera.

ok, aku dah letak siap-siap ym kat blog aku. tapi masalahnyer, yer still gak kata off9 even aku dah on9. siap link dengan ym aku lagi tue.

mujur la, ym aku digunakan dengan nama red_suemin tue tak berubah yer punyer nickname kat atas tue. kalau tak, menggelupur aku nak jawab dengan member aku pasal saper la 'adam' yang dikatakan nie. kawan aku, klu bab pakwe-makwe laju jer kooo. mentang-mentang la i takder pakwe lagi. ehemmm... ada saper-saper nak ambil borang suami dengan i. *fliphair*

cuba kalau aku tanya bab tax, terus nak ngelat. nak pergi toilet la, itu la, ini la. memacam kan. tapi tue la semangat untuk hidup. 'kengkawan.' tanpa mereka, sunyi hidup nie. tak berwarna-warni.

tak boleh jugak buat ym nie. lantak ko la ym, nak on, on jer la, kalau ko rasa nak off, ko off jer la. malas dah aku nak layan. bukannyer ader orang nak ym dengan aku pun. cikabai betul la ym nie. :-(

aku rasa kan, ko kena on dulu ko nyer ym, baru ler ym kat blog nie berstatus on. :(
nickname dia mesti sama dengan nickname ko untuk ym emel. harap maklum.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.