Pages

Friday, October 9, 2020

air hujan sekayu

tajuk tak boleh blah betul la. 'dilimpahi air sekayu.' memanggg tak boleh tahan.

nak tahu tang mana kami dilimpahi air. tang nie...
.
.
.
.
.

 huargh!!! huargh!!! huargh!!! korang ingat kami dilimpahi air aper? air bah? minta disimpang yer.

teringin sangat nak kena air limpah macam dalam gambar tue. memang teringin. tapi bila mengenangkan semua beratur tunggu turn adalah kaum lelaki, yang pompuan pulak semenyer kecil-kecil jer. maka aku membatalkan hasrat terpendam itu. takpe... takpe... nanti-nanti kita minta acik sponsor pergi sunway lagoon yer. *pujuk diri sendiri.*

ini la 3 cikonet yang terpaksa dijaga 2 jawwwsss. hahahaha!!! :p

bukannyer garang mana pun ko. budak-budak kan. bila dah jumpa air nie, terlebih-lebih dia punyer suka. sampaikan kami nie dah kena jadi drakula baru la takut sikit. tue pun sikittt jer takutnyer.

1st time datang sini n 1st time la jugak tahu ader kolam kat sekayu nie. selalunyer datang, mandi air terjun jer. nie pun sepupu yang kasitahu cox yer selalu bawa adik-adik dia datang sini. dia dating sebenornyer, cover dengan adik-adik.

ok la tempat dia, seronok. tapi jangan pulak ko datang time orang penuh n takder tempat nak berteduh. macam kami la. nak tempat teduh tapi datang dah petang, memang takder la tempat tue. :( lagipun bagi aku, tempat tue panas ke tidok ker, ader kisah? lepas makan, jommm serbuuu kolam.

kolam dia beshhh. kolam kanak-kanak jer la. kalau ko datang pepagi, memang beshhh! siap nampak dasar dia camner. bersih jer. bila ko datang time dah penuh dengan makhluk tuhan nie, ko tahu jer la camner gupher nyer. tak seghupa kolam dah.

adam : cekteh, tue aper? *menunjuk ke kolam dewasa.*
aku : kolam orang tue. budak-budak tak boleh mandi situ. kena mandi kat sini jer. *tunjuk kat kolam cetek.*
adam : adam pun tak mboh mandi jugok situ. ada air tebu.
aku : ... *blur*

aku dok pikir 'air tebu'? mana ader orang jual air tebu kat tempat mandi tue. kalau ader pun, kat kedai kat bawah la.
last-last...
ooo... air kolam tue dah berubah warna. jadi kelam hijau. yer la kooo... dah berapa ramai yang mandi kat situ.

ader sekali tue, anak saudara aku jumpa makanan kat dalam kolam. ade tulang ayam la, isi ayam la. nampak la airnya berminyak. turn yang aku mandi tue, memang jelas la bau air dia. perghhh!!! rasa macam nak mengamuk kat situ jugak. takder sivik ke aper sesape yang buang nie.

tahu la ko bawa makanan dari rumah, tapi tak boleh ker kalau ko buang sampah sarap kat tempat yang disediakan. bukannyer buang kat dalam kolam. entah apa-apa entah. tak terasa tenang haritue. menggelegak jer aku mandi situ. last-last, kami yang dewasa nie tak jadi mandi. biaq la budak-budak jer yang mandi n kami jadi pemerhati  berjaya.

model petaiii...

macam berat jer kan bawa barang. tapi yang sebenarnya...
...
..
.
...
..
.
...
..
bawa nie jer. cikedis. tapi muka tak boleh blah. garang semacam jer.

aku teringin nak mandi kat bawah air cendawan nie. tapi kakak aku kata, air nie dari kolam dewasa. so aku batalkan niat nak merasa deruan air tue. tak tahu la kalau kakak aku bohong. :(

budak yang asyik terkena selam-3-minit. 
maybe sebab dia pikir air tue macam air laut n ader orang tolong pegangkan dia. tapi sebenarnya yillekkk!!! ko jalan sendiri la. ingat kolam tue separas pinggang mak-mak-sdara ko ke aper? *jengilkan mata.*

air nie memang sejuk yang ahmattt. 

kalau kat rumah pun aku dah terpikir 20-40-kali nak mandi ke idop bila air sejuk, inikan pulak air yang mengalir selaju nie. baru rendam kaki pun dah terasa kesejukan dia, niekan pulak nak rendam badan. nehi babuji, nehiii!!! rendam 1 minit n blah. dengan alasan nak pergi tengok anak saudara padahalll tak tahan kesejukan. kehkehkeh...

ader jugak taman haiwan, tapi idop la kesana sebab kakak aku nak pulang KL pulak. nanti-nanti kiter ketemu sama haiwan pulak. :X


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.