Pages

Sunday, October 11, 2020

resepi apam labu

haritue aku bagitahu yang akak aku ada tinggalkan labu sebiji kan. setengah dah aku siap buatkan bubur @ pengat. dah hadam dalam perut pun. ada lagi setengah biji. errmmm... fikir punya fikir. nak buat cekodok suku n lagi suku tue nak buat apam. cukup la kot. lagipun kat rumah nie ada aku n abang jer. dia bukannya makan banyak pun yang pesen gini. kalau nasi, memang berpinggan-pinggan la dia tambah. =.=


nie la hasil apam labuku. ambik resepi dari kak ummi. kalau tengok yang kak ummi nie buat, dia sebiji kecil. tapi yang aku buat nie, seloyang. yerrr saya tuang adunan seloyang terus. senang nak kukus. tak payah tunggu lama-lama. sekali harung 40 minit kukus, siap. kalau guna yang kecil, every 15 minit kena tukor adunan. yer la, pengukus i tue kecil ajer. :( tak besor macam kak ummi punya.

makan dengan kelapa parut + garam. lagi nyior pulak takder banyak stok kat rumah. santan segera jer banyak. maka ambil alternatif makan dengan madu. tapi nasihat aku, jangan taruk madu banyak, just cukup untuk cicah macam kita cicah keropok goreng jer.

kalau buat kecil macam kak ummi senang nak ngap. sebiji sekali ngap. tapi kalau buat seloyang macam aku punya nie, kena potong pulak bila nak makan. kalau korang potong time dia panas, memang nampak la tekstur dia macam lembik. macam tak masak. tapi sebenarnya masak. kalau nak potong comel macam kat atas tue, kasi dia suam dulu, baru potong okeyyy...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.