Pages

Saturday, October 10, 2020

kfc marang

raya tahun nie tak macam tahun-tahun sebelum nie. sebab parents dua-dua dah takder. :( so kureng sikit persiapan nyer. ala kadar jer. kuih pun banyak yang main tunjuk-tunjuk. buat beberapa kerat jer. tue pun dah puas dipaksa-dipujuk baru la oven tue berasap. nak pergi beraya pun kena gilir-gilir.

raya pertama :
aku kena stay kat rumah sampai petang. n then kuor raya dengan adik laki. adik laki? yesss adik laki suka kuor dengan saya sebab nanti takder awek akan kacau dia. 'dik, ko ingat ko tue hensem sangat ker?' uweeekkk... (-.-)v

raya kedua :
my turn round kampung. bukannya round sangat pun. jadi driver untuk adik pompuan + anak-anak sedara. al-maklum la mak saudara yang nie baru boleh bawa kete. selama nie nak round kampung pun kena ada adik laki. senang kalau ader apa-apa. baru-baru nie jer berani drive sendiri. =.=

adik pompuan aku dah empat bulan stay kat rumah n taknak kasi dia ralat sangat pergi u, maka kakak aku belanja kitorang seme makan kfc. hehe... nie la penyeri kami selama ini. takder diorang, maka sunyi la rumah itu.

nie anak saudara yang sulung + bongsu. sesi suap menyuap tanda kasih sayang.

anak saudara sulung : cekteh. nak tahu dop, ya sayang amir.
aku : ye ker? ya, ya sayang abangmir ker? yang bongsu hanya diam jer. pandang-aku-pandang-abang-dia. itu jer yang dia tahu.
aku : mana ada ya sayang abangmir. ya diam jer. *wink*
anak saudara sulung : tengok nie, abangmir tanya. pandang adik dia n senyum...
anak saudara sulung : ya, kalau ya sayang abangmir, ya suap ke abangmir kentang hok ya makan. adik dia suap kat mulut dia.
anak saudara sulung : haaa tengok. ya sayang abangmir. sebab tue ya suap abangmir.
aku : ... memang la yer suap ko. dah tanya cenggitu. cuba ko tanya directly, tak payah guna kias-kias nie. konpem yer pun termangu nak jawab camner.


nie pulak anak saudara yang memang tak boleh merenggang. dia bukan adik-beradik. yang laki anak kakak yang sulung n yang pompuan anak kakak no 5. tapi diorang memang tak boleh pisah. sampai tidor pun nak sama-sama. kalau ader sepupu lagi sorang, lagi laaa gamat rumah aku. satu toto diorang nak tidor bertiga jer. kena jengil mata, baru la mengalah n kongsi dengan yang lain. kalau tak, hampehhh!!!

tapi bila time cuti camni la baru haru-biru rumah. kalau takder diorang, sunyi jer. tinggal aku n abang jer. :'( bila la pulak cuti sekolah yer?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.