Pages

Friday, October 9, 2020

bebelanku


sebelum entry nie melalut lebih panjang lagi, nak bagi amaran-amat-hebat nie! *tangan di pinggang, mata jengil*

kepada sesiapa yang terrr-nampak aku atau sengaja menampakkan diri di hadapan ku, sila laaa menjauhkan diri anda seberapa jauh yang boleh n tak toleh sebelum anda memenangi win-n-strach dari ku ataupun mendapat penumbuk sebesar 20sen dari penunggang motorsikal yang boleh terbang ditiup anginnn!

minggu yang amat vanggaaa untuk menjadi dragon-hulk! *tumbuk dada macam citer korea* bayangkan la minggu nie aku bekerja tanpa pengawasan 24/7 n segala problem ko settle sendiri even tue bukan problem ko! even ko merajuk-merayu, ko SETTLEEE sendiri. jangan memandai nak heboh kat orang pulak!

1st, aku kena settle hal keje yang dah bertangguh sekian lama. okkk, no hal. nie memang keje aku. aku yang suka menangguh keje, now tanggung la sendiri. :( bila aku kata, case tue memang takder, aper kata kalau ko rujuk leader ataupun ko rujuk web tue. macam la web tue menipu sama naik dengan aku! hey! tue web okkk bukannyer mulut manusia yang boleh tunggang-terbalikkan fakta! geram betul aku. aishhh!!!

2nd, aku bakal jadi pemusnah mesin yang berjaya. setiap kali ink printer habis n agak kering kat catridge, baru la terhegeh nak pergi cari. bila tak boleh guna, mula la ko membebel entah aper-aper kat aku. silap ko ker silap aku nie? aku dah remind berbelas kali kannn. ko tue yang wat pekak badak tue apsal. lagi mahu salahkan orang.

nasihat aku, sila jelajahi diri anda sebelum anda jelajahi diri orang lain sebelum penjelahan diri anda terkuor dari mulut orang yang anda ingin jelajahi. sekian, terima kasih. *erk! paham kan aper yang aku tulis nie.* sila la wat-wat paham n tak payah nak tanya lelebih. *taip dengan emo*

dia minta aku baiki printer yang rosak tue macam la aku nie mekanik-printer. kalau aku nie paham-memahami masalah printer, takper la jugak. nie hampeh! aku sendiri pun terkapai-kapai nak tahu problem yer aper. tengok kat tenet pun, hampeh jer solution yer. baik la aku biarkan printer tue tersadai kat situ sebelum penyakit yang lebih parah terjadi!

p/s : ader sesiapa tahu camner nak baik-pulih printer nie. aku guna yang multifunction punyer. memang aku balun habis-habisan yer punyer function. aper gunanyer multifunction, kalau ko setakat nak potostat jerrr. baik la ko beli yang cikai cap ayam punyer. takder la aku tensen-tahap-gaban bila printer nie asyik meragam jerrr.

sampai la nie tak boleh guna printer tue. tersadai jer kat sebelah meja tue. lantak la! ko taknak baiki kan? biar la yer tersadung kat situ. ko rasa ader kegunaan yer, maka ko baiki la. ko nak print, potostat? bolehhh... no halll... sila ke kedai sebelah yer. jangan cuba-cuba nak minta aku try-test yang memang dah jelas-jelas tak boleh!

tapi kan printer nie aku nak guna! waaa!!! sob sob sob!!! ko takper la. keje ko aper. keje aku aper. lain-lain kannn. nak jer aku sound. ko pergi la hantor kedai. kalau aku tahu beki, dah lama dah printer nie boleh guna! sekarang nie, meja aku dah penuh dengan sticky-note pasal print, bukannyer semak dengan keje yang upcoming! ishhh!!! kang kalau aku hantor pergi kedai, ko mengungkit kendian-kendian. aku jugak yang kena hadapi. aduih!!!

updated : makin lama aku makin berasap pulak dengan minah nie! ader jer yang makan maki-hamun aku nie! nampak kecik jer minah nie depan mata aku. aishhh!!! boleh pulak printer tue yer tinggalkan kat situ, padahal aku memang dah terang-terang kasitahu, dah terang-terang tempat tue, bukannyer terlindung ker, aper ker. memang berasap betul la aku! ko memang nak wat pekasam ker printer tue?

p/s : aku tahu gambor macam tak berapa nak 'kick' jer kan dengan entry nie. tapi tue la gambor yang aku godek kat google n boleh tenang sikit hati aku! :)


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.