Pages

Tuesday, October 13, 2020

aiskrim mat kool

orang kata, kalau nak cepat sembuh, buat apa yang menyebabkan penyakit tue timbul.
macam aku. ada lelah. selalu la ak makan coklat, kacang, aiskrim. tapi janganla melampau sangat. sebabkan ko nak cepat sembuh, ko pergi hadap benda-benda sejuk berhari-hari. tue bukan cepat sembuh, tue namanya cepat tempah katil hospital. agak-agakla nak makan pun. selalunya aku makan sekali seminggu or beberapa kali seminggu. adala jaraknya. harinie dah makan aiskrim sebatang, esok pulak makan. or 2,3 hari lepas tue pulak ke.

kita pun ada impian kita jugak. impian? macam tak sesuai jer ayatnya. abaikan. rasanya perkataan keinginan tue lagi sesuai. aku sangat-sangat mudah teringin. tengok orang minum fresh orange dalam tv pun teringin. padahal ada jer sunquick kat dapur. entah-entah dia pun minum sunquick jugak. haha...
tue belum lagi masuk bab pergi kedai. dah set dalam minda nak minum teh o *minuman wajib order*, orderla teh o. sekali tengok orang sebelah minum air bandung. eh, sedap pulak air tue. dang-dang nak tukar order. :D selalunya aku ingatkan diri la. semalam dah minum air milo ais, harinie kena minum air panas. itu jerla ayat penyelamatnya.

aiskrim memang aku betul-betul teringin. tengok kat tv, terliur pulak. tanya doctor, betul ke aku sebagai seorang penghidap lelah tahap second terendah tak boleh minum ais? doctor cakap, no. boleh jer minum ais, tapi berpada-pada. sejak daripada haritue, aku terus on. :)
kuasa doctor, orang cakap boleh makan ais walaupun ada lelah, tak nak dengar. bila doctor cakap boleh, terus aku makan tersengih-sengih. malah doctor suruh makan benda yang aku rasa macam melelahkan. haha... macam kentang, makanan bergoreng, roti, cheese. :)

sementara doctor cakap aku boleh makan aiskrim nie, mehla makan sepuas hati. nanti kang kena admit, tergendala hasrat. nak makan magnum, sebulan sekali bolehla. tak dapat magnum, dapat mat kool pun bolehla. lagipun sebatang rm 1 jer. hari-hari pun boleh makan. tapi takla makan sebatang sehari. selang-selang jugak la. kalau rasa macam dah tak larat, macam semput-semput, selang-selang hari makan.

mat kool nie pun best jugak. ada banyak jenis. yang latest aiskrim yang ada pop kat dalam. alaaa yang bila kita letak kat lidah, kita boleh rasa meletup-letup kat lidah. yang iklan tv, ada budak joget sambil makan aiskrim.
ada banyak jenis. yang selalu beli split pisang. macam makan pisang sebijik tapi sejuk. asteroid dia pun best. pendek kata semuanya best la.

aiskrim magnum makan sebulan sekali pun dah rasa macam makan kat hotel. dapat magnum jer, tak ingat dah benda lain. ini cerita betul yer. cerita aku ler tue. dapat jer aiskrim magnum mini, terus keluar. dah lupe nak beli barang dapur, dah lupa nak beli air. jangankan kata air berjus, air mineral pun lupe nak beli. masuk-masuk je kereta terus ngadap aiskrim. tak sabar-sabar. maka hadapla dahaga tue nak boleh sampai rumah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.