Pages

Friday, October 9, 2020

give up


pernah tak korang rasa give up dalam hidup even untuk sesaat,dua? pernah kan. jangan kata tak yer. memang adat manusia macam tue. dah susah sikit, mula la give upla, itu la, ini la. sama la macam aku. kui kui kui... lain la kalau ko tue jenis manusia kental.

walau apa pun mendatang, aku jalani jua. ewahhh! ayat.... tapi boleh ke ko wat camtue? inikan kena keje OT pun ko dah merungut. takder printer pun, ko bebel kat blog. *untuk aku la nie.*
rupa-rupanyer bos aku baca blog aku n esoknyer yer terus bawa pergi beki. *wink* aku ingatkan bos aku tak tahu blog aku, rupanyerrr...

rasa give up dalam hidup tapi gambor tak boleh blahhh. kucing tue... perghhh... tarik balik la gambor tue. hehehe...

minggu yang penuh dengan give-up hal. dah la kena attack asma, then assume pulak aku nie pnumenia *betul kan ejaan nie.* kadang-kadang tue aku pikir, aku nie memang tak boleh gemuk ker? adik-adik aku tak macam tue. bergelen nasi masuk, konpem 2-3 kilo naik. aku? berelung padi aku habiskan, belum tentu lagi naik 0.5 kg kkk... aishhh, camner la nak gemuk nie?

aku paling gerun kalau bab timbang berat badan nie. =(

last week check-up, doctor cakap berat dah naik 1.5 kg. vangga... clap for me. sekali semalam pergi check-up sebab asma yang agak teruk, berat dah turun 2 kg. ishhh... baik la tak payah naik. wat aku panas hati jer. dahla panas kena sembur dengan doctor, kena pulak cramah free pasal bende alah nie. doctor tue bukannyer sembur aku pun. just sebab aku nie patient yang tak dengar kata. banyak la sikit aku dengar. yerla, dah banyak nau pantang larang yer. tak boleh makan itu la, ini la. aku nie kan suka makan. terutamanya...
.
.
.
.
.

dahla musim panas kat malaysia. sedappp kooo...

sekarang nie, duk gigil-gigil demam pulak. jangan la ko kata aku kena denggi pulak. minta simpang k...
time belajar dedolu dah kena assume tapi mujur tak admit jer. kalau admit jugak, memang konpem la kali nie, aku tempah katil hospital awal-awal. doctor tak bagi result lagi, aku dah tersadai kat katil tue. =(

memang musim demam kan sekarang? kesian maksdara aku. jaga aku n then yer sendiri terjangkit. soriii makcik. :( sekarang nie pun aku rasa macam tak larat nak wat aper-aper. just nak baring jer. *godek-godek tenet takper.* huargh huargh huargh...

siang ok la. boleh gelak sana sini lagi. bila tiba bab malam nie yang kritikal sikit. dahla aku nie perangai pelik sikit. kalau demam ker, batuk ker, lelah ker, mesti nak someone kat tepi. kalau takder jugak, mula la ook eek ook eek. macam baby pulak. berangin jer adik aku jaga.

p/s : entry yang asyik tertangguh jer. sekarang nie seme orang kat rumah aku dah terjangkit demam. turn adik aku pulak. aku pun tak baik lagi nie.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.