Pages

Saturday, October 10, 2020

selamat pengantin baru, kak ngah

gedebung... gedebang... gedebuk... gedebak... gedebuk... 
bunyi kompang dipalu-palu, 
pengantin baru berseri-seri.

entah lagu mana entah aku ambik nie. eh? ader ke lagu nie? takder kannn... hik hik hik... pandai-pandai jer aku gubah lagu.

selamat pengantin baru buat akak ku yang terchenta...
.
.
.
.
.
.
.

jangan tanya aku bila diorang kaple bla bla bla bla bla bla... sebab aku sendiri tak tahu. aku hanya tahu akak pernah tunjuk gambar lelaki nie n say, diorang nak kahwen. aku senyum n sebulan lepas tue majlis diorang.

tapi yang grand bila tiba bab tunang la. cuba teka berapa lama akak aku tunang? ada yang mampu jawab? hehe... tak sampai sojam kooo. aku pun jatuh rahang bila dengar diorang punyer plan.

plan asal... pukul 3 tunang n lepas asar akad. yang sebenarnya... jeng jeng jenggg... pukul 3 tunang, pukul 4.30 tok kadi dah mari. gelabah sih kitorang kat rumah. :-@

ialah. kitorang nie hanya bergantung pada maksaudara jer. mak pak dah takder, kena la berganding bahu adik beradik. boleh pulak akak ku nie pergi buat majlis cepat-cepat. perancangan tak sampai 2 minggu pun. gilo la. kelam kelibut rumah dibuatnya. iakan jer la plan tue. bukannya aku pengantinnya. kakakku pengantinnya. yang tanggung kosnya dia, bukan saya. saya hanya penyibuk majlis jer. alhamdulillah. majlis berjalan lancar. :)

nie la penyumbang tenaga terbesar untuk majlis nie. eh... bukan nie sajer. ader lagi. tapi yang lain tak berapa nak interprame dengan kamera n pengantin. yang nie jer berminat nak camwhore. yang lain tue snap-snap curi ader la. takper la. janji majlis settle pun dah kira ok. lagipun majlis nie akad jer dulu. nanti majlis makan beradap etc etc tue, bulan 3 nie. ialah akak ku ini guru. kena la tunggu time cuti sekolah, yer dop? baru la aman damai majlis berlangsung. nie pun yer duk pening nak majlis camner.
susah jugak nak jadi pengantin yer? camner la orang dolu-dolu boleh kahwen awal?

gambar aku? nehiii!!! aku duk berlepek kat sofa rumah makcik. gara-gara lelah + batuk teruk. seminggu sebelum majlis, baru kuor hospital. tuepun aku pujuk doctor tak nak stay lelama. 2 hari cukup. :(

doctor minta bertahan lebih lama kat hospital. aku tak nak. bohsan dooolll kat hospital tue. every 4 hours kena inhale. tengah-tengah inhale tue, aku tidoq. lepas dah settle inhale, nurse kejutkan pulak kena makan ubat batuk + buang kahak. takper, doctor. katil saya tue kasi jer kat orang lain yang rela stay kat hospital. saya tak rela tinggalkan katil empuk.

ooo jangan la majlis kenduri-kendara nanti, aku diserang lelah jugak. mahunya majlis aku nanti, takder yang mari.

hantaran dari pihak pompuan ke lelaki. 

yang nie pulak hantaran dari lelaki ke pompuan. kesemuanya dibuat oleh mak saudaraku. cantikkan? aku pun berkenan. :))


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.