Pages

Friday, October 9, 2020

kenduri kahwin kak sue

bersama pengantin. mengambil barokah. :p

niela teman saya dari diploma + degree, sama kelas, sama kolej, sama u, sama rumah sewa. bak kata orang, sama segala-galanyer lah. yang tak sama, tidor bantal lain-lain. hehehe...

memang agak terkejuxxx apabila mendengar berita dia ingin berkahwin dengan pilihan hati. takder ribut, takder aper. dengar-dengar jer nak kahwin. nie yang beshhh nie, kureng dosa? erk!

nak tahu saper pengantin lelaki yer. anak tuan rumah sewa kami time degree. yer la, time diploma kena duduk asrama sampai habis belajar. time degree pulak dapat u yang sama. dah ditetapkan syarat, kena duk luor kalau pelajar diploma naik degree from same u. :( padahal aku tahu time aku dulu asrama tak cukup. bila tahun akhir, baru la diorang bina yang baru. jeles la tue taknak kami merasa bangunan baru. :p

 teka teki : siapa adik, siapa kakak? hadiah : kuorkan duit rm10 dari wallet memasing n beli la apa yang korg suka. :))

kenduri kali nie aku tak pergi dengan cikin, tapi dengan minah nie. belanja makan sempena besday yer. makan aper? lauk kenduri. huargh huargh huargh...

tapiii kenduri kali nie aku terlewat. semua budak-budak kelas time diploma + degree ader, tapi aku takder. diorang datang awal, tapi aku lepas zohor baru gerak dari rumah. padahal diorang dah pung-pang-pung-pang kat facebook nak jumpa pukul sekian-sekian kat majlis kak sue. boleh katakan reunion pertama kami la. :(

tapi bilamana aku sebagai peng-google peta berjaya maka tak kesampaian la hajat itu. orang lain dah relax kat rumah, aku baru sampai. tue pun, aku dah message + call dayah tanya rumah kaksue kat mana. yer la ko, kat dalam kad takder la pulak traffic light. sekali aku intai jalan, dah ketemu dengan traffic light. gelabah la! rupe-rupenyer aku dah sesat. *sesat lagikkk!* call pengantin, yer pun bagitahu la jalan yang senang. mujur kakak aku yang drive. kalau aku, kena hon berdas-das agaknyer. itu pun mujur tak terlajak untuk kesekian kalinyer.

takper kengkawan. lain masa kiter ketemu lagi yer. soriii sesangat tak boleh jumpa kali nie. 'langsat' tue teramat shodappp...

pesanan ikhlas dariku untuk mu, kawan. nanti korang nak kahwin, bagitahu awal yer. senang aku nak google peta siap-siap. takder la aku terlajak la, itu la, ini la. boleh la aku survey jalan dulu sebelum majlis. :)

yang bestnyer kenduri kaksue nie. kami nie dah agak-agak orang terakhir datang kenduri, balik pun agak-agak dah lengang rumah. bukannyer aper. makanan yer sedappp sangat. mavelistaaa sesangat. ader udang + ayam + daging. tak puas-puas aku makan. pas tambah, tambah lagi. tak pandang kiri-kanan.
muka yang datang dah bergilir-gilir tukor tapi kami nie pen-duduk setia kerusi itu. yer la ko, kami duduk betul-betul bertentangan dengan lauk. takder la malu sangat nak tambah lauk. bangun selangkah dua, dah capai lauk.

lauk-lauk sedap pulak tue. kulit udang dia pehhh, meleleh air liuq aku. senang jer nak kuorkan kulit yer. tak payah dah la nak gigit bagai tue, just kopek dengan tangan jer. 2,3 saat dah terkopek. sedhappp kooo... terangkat aku makan. memang bertambah 2,3 kali la. :)

tapi yang beshhh... nie ha....
.
.
.
.
.
.
.

bubuq doyan. :p

memang sedap ko bubur nie. aku makan bubur nie bertambah sama tambah dengan nasi. nasi makannn errr 3 kali. bubur nie aku makannn errrkkk 4 kali. :p dah kata sedap, takder makna la makan semangkuk jer. ingat nak tapau. tapi bila mengenangkan aku la kawan yang paling last sekali datang n last sekali meninggalkan rumah tue, tak jadi la nak tapau. lagipun macam malu jer bila nak minta tapau dengan kaksue bila mak + ayah dia ader kat meja lauk. segannn kooo... even diorang tak kata apa bila tengok aku tambah nasi + bubur. tapi macam maluuu gilerrr bila kiter nak tapau lagi bila dah makan terlebih kenyang.

tapi siyes kooo... aku rasa bubur kacang + durian kat kenduri kaksue la yang aku rasa sedap sepanjang kenduri yang aku pergi bulan jun nie. ader kenduri tue, yer just letak kacang jer, so jadi cair n aku tak suka cair. kalau mak aku masak pun, aku akan  request yang pekat punyerrr... ader kenduri tue, yer letak sagu. aku suka jugak sebab sagu tue penyebab pekat. ok laaa... tapi yang kaksue nie bila ader durian, lagi la aku suka. mavelesss... :)))

balik-balik jer dari keduri tue, terus request adik pergi cari doyan nak wat bubur. yer la bahan-bahan yang lain seme dah ader, just durian jer yang takder.

nanti-nanti kan bila aku pergi pasar n pakcik tue cakap, 'dik, beli dik. durian rm 10 selonggok.' dan selonggok tue ader la 4-5 biji, konpemmm aku beli n wat bubur nie bebanyak kali. eh, kalau wat tempoyak beshhh jugak kan. n then masak gulai tempoyak ikan. perghhh!!! kena try nie.

p/s : taip entry dengan terbayang-bayang bubuq doyan + gulai tempoyak. mujur tak meleleh air liur. dik, lambat nyer ko pergi beli. kakakmu nie dah teringat-ingat kat durian.


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.