Pages

Sunday, October 11, 2020

i'm tired


penat badan, penat minda, segala-galanya penat. fuhhh penatnya. bila dah bekerja nie n takder saper kat rumah, baru tahu camner penatnya mak-mak kita kemas rumah, masak lagi, buat tue, buat nie. bila nak tidor pun, fikir lagi. nak buat sarapan apa esok. nak buat xtvt apa esok.

yer. itu la rutin saya sekarang nie. fikir a, fikir b, fikir c. tak sudah-sudah dengan fikir, fikir, fikir dan fikir lagi.

biasanya my day start pukul 8 pagi. jalan tak jammed sangat time tue. yer la, mana dengan makpak kejar punch card pukul 8 pagi. mana dengan nak hantor anak-anak pergi sekolah. pukul 7.30 pagi dah tutup gate. kalau start pukul 8, jalan yang biasanya jammed, dah kurang jammednya.

tapi disebabkan motor rosak, maka pukul 7.30 pagi dah start my new day. pergi tunggu bas, jalan kaki pergi ofis. :p bas tak lalu depan ofis. bas lain, lalu. bas dari rumah saya, tak lalu. maka menapak la saya sensorang ke ofis dengan jalan laju-laju. takut okayyy sekarang nie. dah macam-macam terjadi. even dah ramai orang pun takut jugak. maka saya ambik inisiatif, jalan laju-laju pergi ofis. kalau ada orang kat belakang, lagi la laju saya jalan. pernah ofismate terserempak pagi-pagi, panggil saya, saya jalan lagi lajuuu. bila dia sampai, terus bagitahu, 'tadi aku panggil ko. ko buat dek jer. baru ingat nak jalan sekali.' aku hanya mampu tersenyum.

keje keje keje... keje lagi, keje lagi... pukul 4.30 petang dah start kemas barang, then menapak lagi pergi bus stop. sampai rumah, kemas sikit-sikit then tidor.saya sekarang nie dah tidor awal. so sori yang mention me on their emel or apa-apa jer medium, saya akan cuba balas semampu yang terdaya.

walaupun penat, tapi saya suka dengan keje saya. sebab memang keje nie yang saya assume dapat bila dah grad. time praktikal, memang buat keje nie totally sensorang. jadi memang saya sukaaa walaupun terlambat.

so kepada mereka-mereka yang tengah belajar. time belajar la korang cari keje apa yang korang nak. bila dah dapat tue, pegang. jangan jadi macam aku. terumbang-ambing. sekejap nak tue, sekejap nak nie. last-last back to original plan. alhamdulliah. :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.