Pages

Friday, October 9, 2020

majlis kahwin rubi

kita mulakan entry kali nie dengan gambor pengantin.

diperkenalkan rubi nnn errr, luper nama lelaki tue. bukan luper memang tak tahu sebab selalu panggil bang dolah. sekali kat kad undangan, kuor nama lain. aku pun dah konpiusss. =) nama lain tapi panggilan lain.

pelamin dia chomelll. melepas nak rasa pelamin chomelll itu. selalunyer pengantin akan ambil pakej yang ader kerusi dua tue kan, tapi rubi ambil kerusi cleopatra. *betulkan ejaan nie?*

muka ceria setelah berjam-jam diri bertukor title n menjejak alam baru. :)

yer akad lepas asar sehari sebelum kenduri. ooo luper nak habaq, yer kahwin serentak dengan adik dia. senang kerojeee. tidak pening kapla ahli kuorga yang lain. mana nak prepare majlis lagi, mana nak apply cotiii lagi. kan ker pening tue?

gambor adik rubi takder, gambor rubi jer yang sempat di-snap. katanyer aku bawa anak saudara yang tak makan saman. disuruhnyer a, dibuatnyer b. last-last makan selaju yang mungkin, naik rumah pengantin, salam-salam n zasss balik. setelll.

time aku pergi tue, yer tak sanding lagi. adik sanding belah pagi n kakak pulak belah petang. alasan? adik kahwin dengan orang jauhhh. *melaka.* kakak kahwin dengan orang kampung sebelah jer. huargh huargh huargh!!! :p rubi cakap, senang kahwin dengan kampung sebelah nie. takder la berebut nak balik raya nanti. aku tahu rubi, itu bukan alasan sebenarmu. *___* *belek-belek kalendar tarikh puasa + raya.*

 
hehehehe... penutup entry. abaikan tudung ku yang sebelet ditiup angin kipas.

oh luper... sebelum penutup nak kasitahu yang aku pergi kenduri nie pun makan 'langsat' even kenduri nie hanya selang dua kampung jer. nampak kebenor aku nie bukan jenis huhahuhahuha kat kampung. pernah la pergi rumah rubi nie, tapi takder la pulak yang terpikir akan sesattt satu hari nanti.

time kenduri kahwen yer pulak tue. hampeh! bukannyer jauh pun rumah yer dari jalan besar. tapi dasar suka 'langsat', memang cenggitu. kalau sekali tak makan 'langsat' pergi kenduri, bukan aku la tue. mujur la aku sesat kat taman yang sama jer. pusing-pusing pun jumpa jugak la. mak saudara aku pun dah pening. kata-kata klasik yang tak berapa klasik didengari, "ko nie tak pernah jejak rumah yer ker? sampai sesat macam nie. bukan ko dah lama kawan dengan dia ker?" aku hanya mampu tersenyum jer.

kepada rubi n pasangan.
selamat pengantin baru n semoga berkekalan ke akhir hayat. aminnn...
doakan aku pulak lepas nie. hakhakhak!!! :p


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.